https://twitter.com/PG_kamiya/status/963264814251257856
We are a developer that creates games by signing contracts with publishers and receiving funds from them in order to cover development costs. (2/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963264903560638464
For Bayonetta 1, we signed a contract with Sega and received funds from them, then we proposed a design for the game and entered production.
All of the rights belong to Sega. (3/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963264984355553281
At the time, our company had only just been established, and we weren’t properly equipped for multiplatform development, so after discussing with Sega, we decided to develop the game exclusively for Xbox 360. (4/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265051003011073
However, after that, one of Sega’s trading partners ended up making a port for PS3, at Sega’s behest.
More recently, they also decided that a Steam version should be developed, which was released last year.
Sega owns the rights to all of these versions. (5/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265113313624064
引用元: http://krsw.5ch.net/test/read.cgi/ghard/1518497675/
Nintendo then stepped in to continue funding the game, allowing us to finish it. (6/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265176312016896
As such, the rights belong to Sega and Nintendo.
The rights owners decided the game should be made for Wii U. (7/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265244612018176
Nintendo was also kind enough to fund a port of Bayo 1 for Wii U, and they even allowed us to use the Japanese voice track we created for the Wii U version in the PC version of Bayo 1 as well. (8/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265303613382656
I am extremely thankful to Nintendo for funding the game, and to Sega for allowing them to use the Bayonetta IP. (9/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265369916940288
As for Bayonetta 3, it was decided from the start that the game was going to be developed using Nintendo’s funding.
Without their help, we would not have been able to kick off this project. (10/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265440205033472
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265503073419264
Game development is a business. Each company has its own circumstances and strategies.
Sometimes this means games get made, sometimes it means they get cancelled. (12/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265553061240833
But I believe that every single person involved is dedicated to delivering the best possible experience.
I know that, to me at least, that’s one of the biggest goals when I set to work. (13/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265611718537217
I cannot express how happy I am that we get to make Bayonetta 3, and we intend to do everything within our power to make it as good as it can be.
That’s all we can do, and we consider it our greatest mission. (14/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265663992193024
It took a while for production of Bayonetta 3 to be okayed, but now that it has kicked off, I hope it will turn into a wonderful encounter for all of you. (15/15)
https://twitter.com/PG_kamiya/status/963265719264690176
何気に英語ペラペラだし大神のプロットも書いていたらしいから相当に言語能力高そう。
頭のおかしいツイッター芸人って完全にフェイクだなw
英文学部だったか英語学部だったか卒っていうのもあるが、ローカライズスタッフに協力してもらって煽ったりもするぞ(昨年退社のローカライズスタッフのつぶやきより)
あと頭おかしい人間がディレクターなんて務まるワケがないのを仮にも業界に詳しいらしいゲハの皆さん考えられないのだろうか
しかしベヨネッタってなんでこんなに言われるんだろうか
デビルメイクライみたいなアクションゲームって意外に貴重なんだよ
ベヨネッタっていう名前は、セガが保有してるんだし当然じゃね?
少なくともジャンヌ周りはこいつしか触れないんじゃなかったか
なるほどなあ?
プラチナはデベロッパー
パブリッシャーと契約し開発費のための資金を得て開発する
ベヨネッタはセガと契約しセガの資金で開発した
当時はプラチナが設立したばかりでマルチにする余裕がなく箱360独占になった
その後セガの要望で取引先がPS3へ移植した
昨年はSteam版も開発された
権利は全てセガが持っている
ベヨネッタ2は最初はセガの資金で開発していたが事情により停止させられた
その後任天堂が開発を続けるための資金を提供し完成させることができた
権利はセガと任天堂が持っている
セガと任天堂はWiiUで発売することを決めた
任天堂はベヨネッタのWiiUへの移植の資金も出してくれた
さらに日本語ボイスを制作することも認めてくれた
Steam版にも収録されている
ベヨネッタ3は最初から任天堂の資金で開発している
任天堂がいなければプロジェクトは始まっていない
権利はセガと任天堂が持っている
セガと任天堂はSwitchで発売することを決めた
資金を出してくれる任天堂とIPを使わせてくれるセガには感謝してもしきれない
なるほど
更に要約
「ベヨ3の事言っとくからちゃんと聞けや
まずウチらって、ゲーム売る会社と契約して
制作費もらってゲーム作るのガ仕事なんだわ。
ここ大事だからウスラトンカチ共よく覚えとけ
で、ベヨ(初代)は、セガがゲーム作れっつーからこっちで企画出して
契約してカネ貰って作ったわけで、権利はセガにあんだよ
俺らはあんまり予算が無くて箱〇の開発機しかないんでそれで作ったけど
セガが他所にPS3版も作らせた。そりゃセガのゲームなんだから
セガが好きにしていい。ここまでわかる?頭悪いお前でもわかる?
で、ベヨ2も最初セガがカネ出すって話だったんだけど、セガの事情で
話が無くなったの。この業界にはよくある事だからそれでセガをどうこうは無い。
ただそこにウドンテンニ様がカネ出すわってなって、ベヨ2作れたの。
で、この時点でベヨはセガとウドンテンニのもんになったの。わかるか?理解できるか低能共。
しかもウドンテンニは、WiiU用に作った日本語トラックも、PC版で使っていいよ、とまで
言ってくれて、セガもそれでいんじゃね?って言ってくれたの。
こいつら太っ腹すぎね?
で、更にベヨ3もカネ出してくれるって事になったの。
ここまでされたら、人として恩返すのは当たり前だろうが。
PSに出すわけがねえからグダグダ言ってくる奴は全員
消えろ」
ワロタ
仕事中なのに吹き出しちゃっただろwww
本人ですか?w
神谷っぽいワロタww
4はうちがつくる!!ってのもできるんだよね?
プラチナが開発するのかわからんが可能性はある
任天堂とセガとの間の契約があくまで単作毎結んでるだけならそうだね
ただ元々出てなかった1も含め任天堂のフォローしっかりしてる、かつセガのやる気が相変わらず見えないんじゃ可能性は低そうだけど
普及しなかったWii Uでも世界80万以上売れてるからね
そんなに売れてなくても評価高いゲームは拾うよな任天堂
任天堂はまあ余裕あるからね
儲けがそこまで出なくても赤字じゃなければ問題ないんだろうと思う
神谷の作ってたスケバン買わせてよって交渉しに行きそう
ベヨ3に加わってるか、新しい企画立ち上げてるか
一から生み出せる人は貴重
「ユーザーをどう喜ばすかという情熱は、もしかしたら任天堂より上かも…」とかべた褒めしてたしな
任天堂はベヨネッタを通じてプラチナゲームズのラインをキープしている
多少手がかかっても、投資先として有用と考えているんだろう
実際、去年のニーアといい、プラチナゲームズの評価はうなぎ登りなので、良い関係を作っておいた任天堂の投資はいい方向に向かっている
任天堂にとっては競合相手のプラットホームだろうがCSが活況を呈することそのものが生命線だからな
損して得取れの昔ながらの商売人心得なんだろうな
優秀なスタジオの囲い込みは重要
以上3待ちの俺より