【朗報】スクエニ、CS事業拡大のため100人以上の人員募集中を開始。スタジオは倍以上に拡大

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1: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:14:22.64 ID:+Rx/pPjH0
Square Enix adding 100 new jobs Eidos and ‘doubling headcount’ at Montreal studio

Joseph Knoop,Tue, 30 Apr 2019 20:42:00

Square Enix has announced that it is creating “more than 100 new game development jobs” at Eidos-Montreal and “doubling headcount” at its Montreal studio.
Square Enix also says it plans to renovate its Eidos-Montreal studio, expanding the 55,000 square-foot office by an additional 10,000 square feet, as well as
building a “full performance motion capture and photogrammetry studios, a user research laboratory, and a mixing and voice recording studio.”

Square Enix says it also plans to double the size of their primary Montreal studio in 2019.

Eidos-Montreal, which developed the modern Deus Ex games, co-developed the modern Tomb Raider games alongside Crystal Dynamics (and is also co-developing
Square’s untitled Avengers project), previously expanded its office by 100 stations back in 2018. Possibly in anticipation for more online-oriented experiences
(following the lackluster commercial success of Deus Ex: Mankind Divided), Eidos had also invested in building an AI and machine learning department, hiring
data scientists and analysts to help develop new technology platforms. Square Enix’s new investments seem mostly focused on performance capture,
but the user research laboratory may play into those previous investments.

It’s good times for Montreal’s game development scene, and somewhat of a stark contrast to the mass layoffs and stagnation that now plague Vancouver,
British Columbia. In the last seven years, Vancouver has lived through the shutdown of Ubisoft Vancouver, Radical Entertainment, Rockstar Vancouver,
and most recently Capcom’s and Bandai Namco’s Vancouver branches, plus others.

Compare that to Montreal, where just in 2017, a total of 11,000 people worked in the games industry, making it the fifth largest hub of game development
business, behind Tokyo, London, San Francisco, and Austin, according to InvestQuebec.com. Aside from the Square Enix family, Montreal is home to such major studios as Warner Bros. Games, Ubisoft Montreal, and EA.

Montreal’s government has also provided for a favorable tax environment for tech companies, offering tax credits that can cover up to 37.5% of labor costs,
according to InvestQuebec. Contrast that with Vancouver, who offers a 17.5% IDMTC (Interactive Digital Media Tax Credit), the lowest in the country,
and which DigiBC executive director Brenda Bailey described as a threatening cloud over the Vancouver game industry.

https://finance.yahoo.com/news/square-enix-adding-100-jobs-204200894.html

引用元: http://krsw.5ch.net/test/read.cgi/ghard/1557137662/

2: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:15:07.96 ID:+Rx/pPjH0
日本でもAAAは開発のため募集はじめたし

「日本発の大規模HDタイトルとして新たなる挑戦を!」
https://www.jp.square-enix.com/recruit/career/contents/3dbd/

「旧第5ビジネス・ディビジョンをベースとし、新たに発足した第三開発事業本部では、「ファイナルファンタジーXIV」に続く新たな基幹プロジェクトを発足させ、次の世代に向けての挑戦を始めています。
このプロジェクトは既に初期開発を終え、開発環境の整備が終わり、今まさに本格的な大規模開発フェーズへと移行しています。
新プロジェクトは、共に世界に「面白さ」と「楽しさ」そして、「驚き」を与えてくれる開発者のみなさんを募集しています。世界市場への挑戦に志を持つ、みなさんのご応募をお待ちしております!

no title

28: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:28:57.18 ID:/g7pnJV30
>>2
これ馬場の抜けたとこのじゃね

3: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:15:56.46 ID:kv6y/opl0
今大手からめちゃくちゃ高給で引き抜いてるからな

4: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:16:22.92 ID:dwdTjAACH
さっさと7リメイク完成させろ
板室は降板で完璧

7: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:17:24.43 ID:MxnzFa8/M
歴史は繰り返す

12: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:18:28.45 ID:6HtgX0Tia
人増やしてもFF15みたいな金かけたクソゲーが増えるだけ

14: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:19:41.01 ID:6OUqf8lk0
アイドスモントリオールスタジオを拡大するって話やぞ

15: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:20:07.75 ID:bqcv1rRv0
頭数だけ揃えても

18: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:21:27.07 ID:arm6bfLvd
スクエニモントリオールって何やってるんだろう

23: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:26:48.84 ID:13paCwoC0
スクエニの本気とか言う地雷ワード

31: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:29:41.53 ID://nDkb1l0
>>23
出来ることはすべてやった

26: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:28:09.25 ID:/HxiF5ve0
正規社員を増やすのか非正規社員を増やすのかどっちだ?
非正規社員を増やすならプロジェクト終了後に切られる奴が殆どになるぞ

27: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:28:29.19 ID:WEoAhyaa0
Eidos MontrealってShadow of the Tomb Raider作ったところか
Avengersのゲーム作ってるんじゃないの?

29: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:29:05.31 ID:4IwmrJKi0
ミドルレンジのRPGをいっぱい作って売れた奴を育てろよ

30: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:29:30.56 ID:Rd/omxfmd
最近どこも事業拡大しまくってるな
カプコンが毎年200人も取り始めたのは有名だけど今年はコエテクも大量採用あったらしい

32: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:31:05.05 ID:jFnYmW+K0
吉田の部署増員か
これは期待できるな

35: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:33:05.83 ID:1xvS8jan0
そう言えば、テンセントを共同開発しているゲームどうなったん?

46: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:50:34.82 ID:GmYua8TrM
マーベルは任天堂と提携して
アベンジャーズ無双開発中だし
今度のスクエニのアベンジャーズゲームもSwitch独占になるだろうね

47: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:51:44.32 ID:HcpziF3m0
どこも人手不足の売り手市場なんだから
スクエニの従業員になるメリットを書けよw
採用者は前の会社の給料の2倍出しますとか

49: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 19:57:00.44 ID:twzbjJpn0
DQFFよりも新規ブランド育てないとな

52: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:02:17.66 ID:Asybs3tn0
人の数より、作り方、ディレクションなんとかしろや

55: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:07:34.75 ID:kv6y/opl0
>>52
今は作り方めちゃくちゃになってるらしいね
分業制と個人主義の悪い部分が一気に出てると聞いた

58: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:09:32.83 ID:2msNrTse0
こんだけ集めて何作るんだろもう1個MMOでも作るんか?

59: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:10:42.43 ID:Xh8o5blI0
>>58
だからアベンジャーズだって

60: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:12:12.63 ID:A2quPrGE0
アベンジャーズってスクエニで作ってんの?

68: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:27:30.92 ID:nz5L1csC0
>>60
スクエニの海外子会社のアイドス(デウスエクス作ってるとこ)
アベンジャーズかしらないけどマーベルコミックのゲームを出すって公表したのが2年前のE3
二年だからもう発売されててもおかしくないのに、まだ開発中どころか今更人員を増やすとか、やること遅すぎるw
アヴェンジャーズの映画のヒットみて売れる算段がついたんだろうけど

62: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:13:54.83 ID:femFDxzh0
スクエニアベンジャーズの開発はRise of the Tomb Raiderなんかを担当したCrystal Dynamicsてとこ
スイッチのアベンジャーズはKOEIで無双系

スクエニアベンジャーズは2017年1月から開発してるらしくもしかすると2019年末から2020年前半に発売なるかも
スイッチに対応するかは不明

70: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:28:39.26 ID:+Rx/pPjH0
>>62
Switchのはアベンジャーズではないぞ
マーベルアルティメットアライアンス
X-MENとかも出てくる

71: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:30:46.67 ID:twzbjJpn0
最大ヒットの映画を海外スタジオとはいえスクエニが担当するのは何だか嬉しいな。
国内ローカライズも来るだろうし

73: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:33:21.72 ID:qkvhDV55r
海外のゲームスタジオでは、あちこちリストラしてるって噂だし、採用のタイミングとしては悪くないのでは?

76: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 20:36:04.88 ID:opmn9SM70
これでオニギリのCGクオリティが爆上げだ!

85: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 21:02:34.65 ID:Y6CzcViv0
ここ最近のスクエニは後追いばかりだな
JRPGを牽引してきた頃の面影がない

96: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/06(月) 22:08:41.16 ID:u6j/5cRD0
前に買収した外国の会社で外国スタッフを大量雇用って話か
別に雇用的にも発売されるソフト的にも日本人に恩恵なさそうだな

123: NO NAME@ニンテンドーニュース速報 2019/05/07(火) 05:30:43.85 ID:B0mu/jn/0
カプコンの後追いっぽい挙動しとるな

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